maandag, mei 29, 2006

Uit balans

Al drie maanden ben ik samen met mijn dokter aan het aanmodderen. Van een verkoudheid aan mijn evenwichtsorgaan gingen we door naar migraine en van daar naar hooikoorts en huisstofmijtallergie. Ik ben ook begonnen met Mensendieck. Mijn hooikoortsklachten zijn dankzij de pillen weg. Mijn hoofdpijn zal hoop ik door de oefentherapie worden verminderd. Maar ondertussen ben ik nog steeds niet van mijn klachten af en werk ik voor 75%. Vandaar dat ik dus weer een bezoekje aan de bedrijfsarts heb gebracht. Zij heeft uiteindelijk haar diagnose gesteld: ik ben uit balans. Haar oplossing: de psycholoog. Ik moet zeggen, ze bracht het heel mooi en zorgvuldig. Je kon merken dat ze goed had opgelet bij de les 'hoe vertel ik mijn patiënt dat het in haar hoofd zit'. Ze stelde dat mijn klachten wel voortkomen uit lichamelijke oorzaken, maar dat ik nu moeite heb om mijn balans weer te hervinden. Een psycholoog kan mij daar dus bij helpen.
Oke, ik ga het maar proberen en kan zelfs vier goede redenen bedenken:
  • Ik voel me naar werk toe verplicht om er alles aan te doen om weer beter te worden
  • Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar wat zo'n psycholoog doet
  • Misschien heb ik er iets aan, levert het altijd wel één zelfkennis-nieuwtje op
  • Ik kan er altijd nog een leuk stukje over schrijven op mijn weblog

Geen opmerkingen: