zaterdag, mei 20, 2006

Jongens

Op de fiets met zoonlief achterop hoor ik hem opeens vragen: 'Mama hoe heet die auto?' Eh, Frits. Neehee. Hoe héét die auto. Karel dan? Neee. Het begint me eindelijk te dagen. Mijn zoon is een echte jongen en houdt zich opeens met auto's bezig. Ik zelf ben een autofalbeet en weet net wat een eend is en hoe onze kar heet, maar verder? De hele weg naar huis bekijk ik in opdracht alle achterkanten en lees namen als hyundai, astra en peugeots voor. Gek eigenlijk die interesse van de een op de andere dag. 's Avonds vraag ik het toch eens na bij de vader. Het blijkt dat hij met zijn vader al heel lang bezig is met auto's en wat mooi is en wat niet. Dit is toch een wereld die helemaal langs mij heen gaat. En zo vallen de rollenpatronen weer helemaal op hun plaats. Volgende keer op de fiets gaan wij het maar weer over de meerkoetjes, waterhoentjes en eendjes hebben.

3 opmerkingen:

Anne-Vicky Carlier zei

In groep 2 met Maxim was een afghan jongetje die alle auto merk kon noemen. En foutenloos zelf. Ik was zeer onder de indruk. Echt waar.

Anoniem zei

Jongens zijn nou eenmaal jongens. Het is wel erg jaren tachtig om dat te ontkennen. Hij mag toch wel op voetballen hoop ik. ;-}

Linda zei

Hij moet op voetbal zelfs. Dit was gewoon een nieuw jongensding die ik bij hem heb ontdekt.