dinsdag, mei 16, 2006

Oefentherapie

Vandaag heb ik weer een stap gezet in de medische molen. Mijn eerste oefentherapie. Komende weken moet ik aan de slag gaan met mijn houding en ademhaling. De therapeute was vrij optimistisch over de te verwachten resultaten. Volgens haar kan een gedeelte van mijn hoofdpijnklachten en misschien ook wel die duizeligheid verholpen worden met de goede oefeningen. Ik heb mijn eerste oefening meegekregen en merk nu meteen tijdens het typen dat ik alles doe wat niet mag. Dus Linda: recht zitten, voeten onder je knieƫn, borstbeen vooruit en schouders ontspannen. Ik vraag me wel af of het echt mogelijk is om een houding die ik al mijn hele leven heb in een aantal sessies structureel te wijzigen. Het was wel even wennen: voor een spiegel kritisch naar jezelf kijken. Ik weet nu al dat ik wel weer naar de kapper moet. Wat ik ook nog niet wist, is dat ik altijd een beetje naar rechts hang. Zo leer je nog eens wat.

Ik ging met een goed gevoel weg. Ik hoop dat het gaat helpen, maar in ieder geval is het altijd goed om een goede houding te hebben.

1 opmerking:

Anne-Vicky Carlier zei

Ik vind wel leuk de staart dat je had vrijdag. De lange haren staan je wel goed.