donderdag, april 20, 2006

Weer naar school


Gisteravond heb ik mijn eerste bijeenkomst gehad van de cursus Schrijven voor het web. Het was leuk om weer naar school te gaan. De cursus wordt gegeven door de Hogeschool voor Communicatie en Journalistiek op de Uithof. Het voelde wel heel erg vertrouwd om lijn 12 te pakken naar de Uithof en in het gebouw naast mijn twee oude gebouwen les te hebben. Toch waren er grote verschillen. Als tiener en begin twintiger ben ik altijd vrij onzeker geweest en zeker in de groep was ik niet echt haantje de voorste. Gisteren merkte ik dat er veel veranderd is. Zo vond ik vroeger te laat komen op een eerste afspraak verschrikkelijk. Zeker als ik daar niemand kende. Ik zat ook het liefste veilig op de achterste collegebank. Dat ik nu een kwartiertje te laat kwam kon me niet boeien, laat staan dat ik er zenuwachtig van werd. En in de klas ben ik ook niet meer de stilste. Ik merk dat ik van bepaalde dingen verstand van zaken heb, en dat mag iedereen best weten. Lekker gevoel geeft dat wel. Het is één van de fijne dingen van 35 zijn.

Overigens viel de eerste les wat inhoud betreft een beetje tegen. Het was een inleiding over doelgroepen en doelstellingen bij het maken van een website. Daarnaast ging het over slechte en goede websites. En dat weet ik allemaal wel. Maar de buurvrouw naast me had veel geleerd vertelde ze en volgende week gaan we wel schrijven.

Geen opmerkingen: