zondag, april 23, 2006

Reukgras

Mooie foto, niet? Maar sinds vrijdag kijk ik toch anders tegen gras aan. Ik had de uitslag van mijn bloedonderzoek gekregen en alles bleek er prima uit te zien. Wel scoorde ik op de allergiefactor heel hoog. Ik ben allergisch voor huisstofmijt. Dat wist ik al, alleen dacht ik dat ik daar overheen gegroeid was. Daarnaast ben ik allergisch voor grassen en met name de reukgras. Wat te doen bij dit soort berichten? Lekker surfen natuurlijk. Ik ben weer allerlei leuke en interessante dingen tegengekomen. Ik hoef me blijkbaar niet zoveel zorgen te maken, want volgens waarneming.nl wordt geurgras niet veel waargenomen en blijkt het in mijn omgeving weinig voor te komen. Leuke website trouwens! Zo weet ik dat vandaag de zwarte ooievaar is gesignaleerd in Zwolle en de hop was te zien in Wassenaar.

Een site later las ik wel dat als je allergisch bent voor één grassoort, je dat ook voor andere grassoorten bent. Het viel me inderdaad op dat ik meteen moest niesen toen ik gisteren langs een versgemaaid grasveldje liep. Ik weet nu in ieder geval, dat als ik weer eens last van mijn ogen heb, het inderdaad hooikoorts is.

De dokter en ik waren ook heel blij dat hij me toch met een diagnose naar buiten kon sturen. Al heeft het misschien niet veel met de andere klachten te maken. Vol goede moed heeft hij me weer eens langs de apotheek gestuurd voor, dit keer, allergiepillen. En ik denk dat hij stiekem hoopt dat tegen de tijd dat we die gaan evalueren, de andere klachten toevallig ook verdwenen zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

vooral de BWK waarde van jouw reukgras is intrigerend.....