dinsdag, oktober 17, 2006

Publieksprijs

Ik had het kunnen weten. Ik was ook al niet geselecteerd voor de Publieksjury. Heel erg jammer. Het leek me wel wat om zes boeken te krijgen en daar wat stukjes over te schrijven. En dan had ik dat ene boek van Tommy Wieringa ook meteen te pakken. Helaas ik was teveel vrouw en teveel midden dertig. En daar hadden ze er waarschijnlijk al veel van. Maar eerlijk gezegd was het ook niet zo'n ramp, want van de zes genomineerden voor de Publieksprijs waren er maar twee serieuze kandidaten. De winnaar is inmiddels bekend geworden en ik ben waarschijnlijk toch geen gemiddelde publiekslezer. Want 'Komt een vrouw bij de dokter' was best aardig om te lezen en bij tijd en wijle ook wel ontroerend, maar om daar nu zo'n heisa over te maken. Al die mensen die op Kluun hebben gestemd, moeten nu dan maar eens de tijd nemen om Joe Speedboot te lezen. Ze zullen zich voor hun kop slaan hoop ik. Ik kan me beter bezig houden met de genomineerden en winnaar van de Man Booker Prize. Van de zes genomineerden van vorig jaar heb ik er inmiddels drie gelezen en twee wachten op mijn lijstje. Van al deze schrijvers kunnen alle Klunen en Saskia Noorten toch echt heel veel leren.

Geen opmerkingen: