donderdag, juni 01, 2006

Uitgeleerd?

De laatste cursusbijeenkomst zit er op. Na zes weken geploeterd te hebben op kopjes, passieve zinnen, links, aida's en wwwwwh-vragen, voorzetseluitdrukkingen en 'met minder woorden hetzelfde zeggen'-teksten, moet ik het komende tijd zelf gaan doen. Het is heel leerzaam, zo'n cursus schrijven voor internet. Op mijn weblog kan ik het niet echt toepassen, maar voor mijn werk is het zeer nuttig. De eerste nieuwsberichtjes zijn verschenen en ik heb er veel lol in om mijn nieuwe kennis daarop toe te passen. Alhoewel het me vaak toch niet lukt om al die passieve zinnen te vermijden. Ik moet nog veel oefenen dus. Zo'n cursus geeft ook weer een nieuwe kijk op internetpagina's: die tekst kan wel wat meer kopjes gebruiken, die website heeft wel een hele slechte structuur en die tekst kan helemaal weg. Een hele nuttige tip was: vragen aan de doelgroep wat zij nu van je website vinden. Dat zal ik op mijn werk toch ook maar een keertje doen.

Geen opmerkingen: