dinsdag, september 26, 2006

Engelse dag

ganzenbordNa een week lang geen tijd voor een stukje, zette ik mij eerder deze avond neer voor een volgend bericht. Maar soms wil het niet lukken met de inspiratie. En dat terwijl ik niet echt een rustige week heb gehad (crematie, ontmoeting met broer R., twee kinderverjaardagen, zwembad, werken, ouderavond). Soms is het ook allemaal zo veel, dat het me niet meer lukt om na te denken over een leuk stukje. Dan laat ik het meestal maar. Vandaag was weer eens zo'n dag van even flink pieken en daarna nergens zin meer in hebben. Het was Engelse dag op school. Onze school is sinds vorige jaar begonnen met Engels geven vanaf groep 1. En dat is een groot succes. Mijn zoon komt dagelijks met nieuwe woorden thuis en roept dingen als 'geef me de blue'e potlood eens aan'. Deze dag stond de helemaal in het teken van Engels. Het werd heel geslaagd. De kinderen hebben hapjes voor de high tea gemaakt, konden darten, zongen liedjes, knutselden een bus of telefooncel, konden een mile hardlopen of deden spelletjes. Als hulpouder hoef je niet zoveel te doen, maar voorlopig wil ik geen ganzenbordspel meer zien. Wat heeft ganzenbord met Engels te maken? Niet veel, behalve dat we de hele middag in het Engels mochten tellen en de kinderen een pink, orange, blue or red goose hadden. Als ik vannacht niet kan slapen, wordt het waarschijnlijk gansjes tellen. One, two...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"ontmoeting met broer R." Is dat zo erg dan?

Linda zei

Schreef ik dat dan? Volgens mij ging het gewoon over een niet al te rustige week. Dat maak jij ervan.
En nee R., een ontmoeting met jou is nooit erg!