dinsdag, januari 08, 2008

Voornemens

Kan het nog op 8 januari over voornemens praten? Ach ja, zolang we nog moeten zoenen en beste wensen rond moeten strooien zal het wel. Met die zoenen viel het overigens dankzij koortslip reuze mee dit jaar. Bij sommige mensen was dit helemaaaal geen probleem en bij anderen wel weer jammer van de gemiste kans.

Ik doe eigenlijk nooit zo aan goede voornemens, maar stiekem heb ik er toch wel een paar liggen. Zoals: niet lijnen, maar wel op mijn voeding letten door meer naar mijn buik te luisteren. Dus geen zak drop meer wegschransen als het allang niet meer smaakt en het lekkere biertje een keer overslaan als ik er eigenlijk niet eens zoveel zin in heb. Dit moet toch niet te moeilijk zijn? Zeker omdat ik een groot vermoeden heb dat drop wel eens een van de oorzaken van mijn hoofdpijn kan zijn.

Tweede voornemen is om weer een poging te doen 50 boeken te lezen. Dat wordt al meteen lastig, omdat ik ook meer non-fictie wil lezen. En hoort dat nu wel bij die vijftig of niet? Voorlopig wel natuurlijk, anders kom ik er nooit. Onder voornemen nummer drie kan ik niet uit: minder of selectiever televisie kijken zodat ik meer tijd heb om te lezen.

En als laatste natuurlijk meer bloggen, want dat staat ook al een aantal maanden op een lager pitje. Dus ook meer ondernemen voor de juiste inspiratie, maar dan kan ik niet meer lezen. Dan maar meer over boeken schrijven? Maar dat vinden niet al mijn lezers leuk. Aan de andere kant zijn andere lezers wel altijd benieuwd naar mijn boekenlijstje.

Nou ja, we zien het komende maanden wel weer. Nu ga ik boek nummer twee van dit jaar maar eens uitlezen.

Geen opmerkingen: