woensdag, januari 02, 2008

Een laat lijstje

Na de valreep moet ik toch nog wat over die lange lijst boeken zeggen die ik dit jaar heb gelezen. Vijftig boeken was het streven, maar helaas, dat is niet gelukt. Het zijn er 43 geworden. Daarnaast heb ik 1 boek half gelezen (Dis van Moring). Op deze en nog een paar boeken (Weduwnaar, Duizend schitterende zonnen) na waren eigenlijk alle boeken heel goed en de moeite waard. Toch waren er ook een aantal uitschieters. De boeken die mij zeker zullen bijblijven zijn:

Engelenmaker - Stefan Brijs
Het schervengericht - A.F.Th.
De jongen in de gestreepte pyama - John Boyne
Alles is verlicht - Jonathan Safran Foer

En de toppers:

Tirza - Arnon Grunberg
Het huis van de moskee - Kader Abdolah

Ik heb nu al zin in al die mooie boeken die mij dit jaar te wachten staan.

Geen opmerkingen: