dinsdag, januari 16, 2007

Social sharing

Sinds ik mijn nieuwsberichten bekijk met netvibes ben ik heel goed op de hoogte. Dagelijks wordt ik bestookt met interesante nieuwtjes over webtoepassingen en leuke websites. Ik kom tijd te kort om alles eens goed te bekijken. Inmiddels weet ik wel precies wat web2.0 nu is. Een artikel over webtrends geeft een mooi overzicht van alle toepassingen. Al die toepassingen gaan eigenlijk over twee kernwoorden:
social: social bookmarking, social networking, social maps, social motivation, social quizzing
sharing: foto's, documenten, dagboeken (weblogs), filmpjes, vrienden. Allemaal geweldig, maar helaas heb ik te weinig uren in een dag om te bloggen, mijn vrienden van hyves te onderhouden, foto's, documenten, films en bookmarks te delen, quizzen te maken, mijn vooruitgang in het behalen van mijn levensdoelen bij te houden. En dat allemaal ook nog dubbel in mijn tweede leven in Second Life.

3 opmerkingen:

WoW!ter zei

Mooi dat jij dat nu preceis weet. Ik ben er niog steeds niet uit. Misschien dat je het een keertje op je blog uit wil leggen.

Linda zei

Tja Wow!ter, jij bent toch een van diegenen die mij op dit spoor hebben gebracht.En als jij het nog niet weet, hoe kan ik het jou dan uitleggen. Het blijft een vaag begrip. Partner J. roept nu naast social en sharing ook streaming. Zijn we er dan al?

Anoniem zei

tja dat herken ik wel. dan toch maar weer terug naar het platteland?