dinsdag, januari 23, 2007

Blij

Eindelijk, voor het eerst in maanden heb ik een heerlijke dag helemaal voor mezelf (tot half drie). Ik ben blij. Zaterdag kreeg ik een email of ik zin had om mee te doen met een looptraining voor de 10 km in Utrecht op eerste paasdag. Ik had al maanden niet meer hard gelopen, maar dit was de perfecte impuls om het weer op te starten. Natuurlijk doe ik mee. Het is heerlijk om weer enthousiast aan de slag te gaan. Zondag eerst maar een klein rondje gelopen van 20 min. (met flinke tegenwind). Vandaag heb ik dat rondje al twee keer gedaan. Fijn, dat mijn conditie niet veel was weggezakt. Maar om een tien kilometer te lopen moet ik nog wel veel trainen.
Het is een perfecte dag: lekker weer, gesport en pijnlijke spieren die mij daar aan herinneren en ook nog tijd om in mijn laatste boek verder te lezen: Onder normalen. Ik heb me dit jaar voorgenomen een boek per week te lezen, maar dat betekent wel doorwerken. Tot nu toe zit ik op schema.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk dat je ook aan het hardlopen bent. Ik heb vorig jaar de 10 km gelopen bij Amsterdam marathon en ga dit jaar voor de van dam tot dam loop (16 km). En als het lukt daarna de halve marathon.
Hardlopen is heerlijk, ik krijg er veel energie van en geniet ook van het buiten zijn.
Judith

Linda zei

Wat goed van je, 16 km. Zo ver ben ik nog lang niet. En de halve marathon is al helemaal een verre droom. Voorlopig voor mij maar de 10