dinsdag, november 28, 2006

Picasa

Steeds meer mensen die de zestig gepasseerd zijn beginnen er aan; de computer. De een krijgt er nooit handigheid in en houdt het bij het lezen van wat emailberichtjes. Anderen ontdekken opeens hele nieuwe werelden. Mijn schoonvader van 74 zit tegenwoordig uren achter de computer voor het binnenhalen en bewerken van foto's. Niet zo heel raar voor een fotograaf. Maar voor hem wel een hele nieuwe invulling van zijn vak.
Ik weet inmiddels wel wat over computers, maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om niet alleen alles bij te houden over ontwikkelingen op web2.0-gebied. Maar ze dan ook nog eens toe te passen. Mijn schoonvader was echter zo enthousiast over Picasa, dat ik het programma ook maar eens heb gedownload. Het is inderdaad leuk en handig. En je kunt er leuk mee knutselen. Vervelen hoef ik me eigenlijk niet met mijn laptopje.

Geen opmerkingen: