dinsdag, september 18, 2007

Kinderlijke (on)schuld


Het is weer helemaal in: Pokémon. Of misschien was het dat al heel lang, maar bij ons is het nu de rage in huis. Zoon van vijf komt al weken met Pokémonkaarten thuis die hij van vriendjes krijgt. En vorige week was het zover. Omdat hij zijn dolfijnendiploma had gehaald kreeg hij een echte Pokémon-verzamelmap en mocht hij van zijn eigen zakgeld voor vier euro! een pakje kaarten kopen. Ik heb hem niet eerder zo blij met iets gezien (behalve misschien met zijn Bliksem McQueen autootje). We zijn al snel ingewijd in het Pokémongebeuren met kreten als evolueren en 'die heeft wel 100 hp!!'. En het boek gaat elke avond mee naar bed.

Gisteren werd echter weer een deukje in zijn kinderlijke onschuld geslagen. Bij de buitenschoolse opvang waren al zijn nieuwe kaarten uit het mapje gehaald. Ongelofelijk!

Van papa heeft hij wel meteen een nieuwe set gekregen waarbij zelfs een kaart zit met 140 hp. Maar toch. Dit is niet normaal!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad niet normaal, direct werk van maken bij de bso. Absoluut niet accepteren!!We hebben hetzelfde met onze jongens meegemaakt, grotere kinderen die van de "kleintjes"de kaarten afpikken, de school heeft hier ook meteen maatregelen voor getroffen.

Linda zei

Dat heb ik ook meteen gedaan. En ze zullen er ook zeker wat aan doen. Zijn pokemon boek neemt hij in ieder geval niet meer mee op bso-dagen.

Anoniem zei

AHAHAHAHA, stel je aan xD

Anoniem zei

Dit soort dingen gebeuren met de meeste rages en hoe het opgelost wordt hangt erg extreem van de leidingevende persoon af. Een paar voorbeelden: "Hij maakt mijn beyblade kapot!" - "Als je niet wil dat hij kapot gaat moet je hem maar thuis in een glazen kastje zetten." Of zodra er iets gemeld wordt (in dit geval ook van pokemonkaarten) worden ze meteen verboden en is het gedaan met de pret. Of " Ik ben bestolen" -" Had je maar beter moeten opletten." Dit zijn trouwens echte waargebeurde verhalen. Veel succes en hopelijk krijgt hij zijn klaarten terug.

Anoniem zei

Ik ben zelf ook jong en ik heb dat ook al gehad, pokemon kaarten kosten te veel om er niets aan te doen, Ga naar de directeur van de school of treed zelf streng op!

Anoniem zei

heel erg ik ben ook nog maar 11 en spaar ook nog pokémon kaarten heb er zelf ook heel veel met 100hp en zelfs 4promo kaarten (promo=héél weinig te verkrijgen) en ben ook al een bestolen en bedroge ga naar de directie en zorg ervoor dat diet past .uit!!!

Anoniem zei

Zeg tegen je kind dat die uit moet kijken voor kaartdieven.(De echte waarde van de kaarten heeft niks te maken met HP ook al is die 1000 het gaat om het kleine symbooltje rechtsonderin de hoek op de kaart deze geeft aan in welke oplage die gedrukt is rondje=niet zeldzaam, Ruitje=redelijk zeldzaam, sterretje=zeer zeldzaam.Geld voor zowel trainer cards als pokemon. En promo kaarten zij geen drol waard.) Zodra je zoon zn jas ophangt kan die er beter spijkers in doen kunnen ze zn kaarten er ook niet uit grabbelen!

Anoniem zei

Ga yu gi oh kaarten sparen kunnen ze je ook geen pokemon kaarten aftroggelen.

Anoniem zei

die kaart is vals want de HP kan maar tot 360.
en er is een verkeert zeldzaamsymbool.
en het type is bij de verkeerde pokémon.

Kevin DUUH!! zei

Okee!!
ik snap dat ze duur zijn.
Maar ome r zoon kabaal van de maken is gewon stupid XD
Ik spaar ze ook wel. Maar bij mij halen ze ze niet weg want als ik mijn kaarten meeneem ben ik ebrij! ern ik ga er niet bij wge dat is een TE groot risico!

Glenn zei

pokémon kaarten zijn zo zonde van je geld ik kocht ze ook eerst en de enige speciale die ik kreeg was een shiny raichu met 3 sterren symbooltje en alle andere waren gewoon gaar

Anoniem zei

ik spaaar ze zelf ook (brn nog maar 11) Maar ik zelfs een keer een vriend gehad die 2 exen uit m'n mapje pakte. Ik raakte helemaal in paniek begon overal te zoeken. en na een kwartier ofzo zoeken zie ik wat glimmen achter z'n rug....................

Geprikkeld zei

nee in principe kan dit niet nee maar toch is het wel een jottemme actie! de conclusie die ik er uit trok was dat ik iets heel lekker vind

Plaats
Ongezien
Redenloos
Normaal
Online