woensdag, juli 18, 2007

Trip down memory lane.....

free music

Niets zo heerlijk als af en toe te wentelen in sentiment. Vorige week zondag op een onbewaakt moment gezien dat Buffalo Tom een dag later zijn opwachting zou maken in de Melkweg. Trip down memory lane.....eeuwen geleden deze uitstekende Amerikaanse band een keer mogen programmeren in OJC Contract in Hulst. Een enorme bak herrie werd die avond over mij en een handvol enthousiaste zeeuwen uitgestort. Hoogtepunt was na het optreden in de kleedkamer waar Bill (zanger) zijn akoestische western ter hand nam en met tranen in zijn ogen een schitterend liefdesliedje voor zijn vrouw ten gehore bracht. We zijn ook nog flink pinten wezen pakken met de mannen uit Boston en zodoende ligt het Nederlandse succes van deze Amerikaanse band in het pittoreske Hulst. Toen al was ik overtuigd dat deze gitaarband een bescheiden rol zou gaan spelen in de muziekhistorie. En jawel, jaren later Europese tournee met zalen van kaliber Paradiso. Een paar echte cult klassiekers als Taillight faids, Mineral en mijn alltime favourite "Larry".

Vorige week maandag was een meer dan aangenaam weerzien. De snotneuzen mentaliteit gekoppeld aan een enorme dosis passie en schitterende poetische miniatuurtjes blijven nog steeds overeind staan. Alle klassiekers vlogen voorbij en bij Larry heb ik toch echt een traantje weg gepinkt (ja John, ik wou dat je er bij had kunnen zijn....toch beetje ons ding). Guys....what can I say....you've made my day!

P.s. Muzieksample is nieuw speeltje van mijn ega. Niet echt representatief, maar toch een idee hoe ze klinken. Voor de "die-hards", check iTunes en koop Big Red Letter Day, Let Me Come Over of gewoon de Best Of......;-)

Geen opmerkingen: